General Discussion General discussion about all things car audio, from pioneer, orion, alpine and eclipse.

Clarion DB365USB

Old 09-13-2006, 10:04 PM
  #1  
50 Watt CAFz'r
Thread Starter
 
TravisB's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 164
Clarion DB365USB

Im looking to buy a new headunit with USB input and at least 2 pre outs, dosnt need sub control as I have a sub contro that came with one of my amps

I was looking at this CLarion and as I think I would have to order it in Im not set on getting this yet. Anyone know of any other cheap (in around $250) Decks with MP3/WMA USB and 2 preouts. Kenwood also seemed to have some nice ones too
TravisB is offline  
Old 09-18-2006, 07:24 PM
  #2  
500 Watt CAFz'r
iTrader: (1)
 
liv2ride's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 668
The kenwoods are nice, I agree I was just looking at them.. love the good quality features, 24-bit burr-brown, and usb, good stuff, but just when the decks come into my price range with better preouts, they lose the usb.. .shitty deal for me
liv2ride is offline  
Old 09-18-2006, 07:29 PM
  #3  
50 Watt CAFz'r
Thread Starter
 
TravisB's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 164
I was lookin at that, But I was wondering what really makes a 5v pre out better than a 2v Most clarion are 2v Ive found.
My amp has a switch on the gain that allows you to select the voltage of your deck, so would I really need any more than a 2v preout
TravisB is offline  
Old 09-18-2006, 07:45 PM
  #4  
500 Watt CAFz'r
iTrader: (1)
 
liv2ride's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 668
In that case, I guess it wouldn't make a big difference, but from reading around, I've found that more people say , the higher the voltage, the less engine noise/static, etc.. you just get a higher quality signal.

Ex. Its easy to make a good signal sound good, but its hardER to make a shitty signal and boost it up to its real quality, thus sounding shitty when boosted.
Thats what i'm guessing. could be wrong

Or, take it like a high quality picture, its nice and clear on high res, but when you shrink it in paint, and try to resize it (2v -gained higher on amp) it just looks depixilated.. distorted slightly.. meh , dunno lol

Last edited by liv2ride; 09-18-2006 at 08:02 PM.
liv2ride is offline  
Old 09-18-2006, 11:23 PM
  #5  
4000 Watt CAFz'r
iTrader: (66)
 
MR2NR's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,420
What device are you trying to hook to the USB? Is it a ipod other something different?
MR2NR is offline  
Old 09-19-2006, 02:44 PM
  #6  
50 Watt CAFz'r
Thread Starter
 
TravisB's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 164
well an IPOD is one, I want to be able to hook up a USB flash drive and have it read songs righ off of that
TravisB is offline  
Old 09-19-2006, 02:48 PM
  #7  
Guest
iTrader: (11)
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 295
The Kenwood is much better quality I wouldn't get the Clarion their stuff is all crap this year.
selective sound is offline  
Old 09-19-2006, 03:18 PM
  #8  
2000 Watt CAFz'r
iTrader: (35)
 
Brad-S.A.'s Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,195
Originally Posted by TravisB
well an IPOD is one, I want to be able to hook up a USB flash drive and have it read songs righ off of that
Ya I would have to agree will Selective on this one. The 365USB is not one of there better products. Why they only came out with USB on a 365 and not higher into the full featured and better HU is beyond me. And Blaupunkt has the new St.Louis or Memphis decks with SD card slots and Ipod ready. If thats any option for you

Last edited by Brad-S.A.; 09-19-2006 at 03:20 PM.
Brad-S.A. is offline  
Old 09-19-2006, 03:25 PM
  #9  
50 Watt CAFz'r
Thread Starter
 
TravisB's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 164
thanks for sugestions guys but Im putting gettin the deck off for a couple of weeks untill I get this sub situation sorted out, how much its gonna cost to repair vs replace
TravisB is offline  
Old 09-19-2006, 03:30 PM
  #10  
2000 Watt CAFz'r
iTrader: (35)
 
Brad-S.A.'s Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,195
Originally Posted by TravisB
thanks for sugestions guys but Im putting gettin the deck off for a couple of weeks untill I get this sub situation sorted out, how much its gonna cost to repair vs replace

Shitty, it blew up?!?!?!
Brad-S.A. is offline  

Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: Clarion DB365USB


Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.